Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Μία διδακτική ιστορία..!!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ coachbaskeball.gr

Μία διδακτική ιστορία..!! (.... που όλοι οι νέοι προπονητές πρέπει να διαβάσουν...)

Σε μία παιδική ομάδα μπάσκετ με παιδιά ηλικίας 15 ετών , μία Κυριακή πρωί ημέρα παιχνιδιού , ο προπονητής λέει στους παίκτες του να βρίσκονται στο γήπεδο στις 10:45 , με ώρα έναρξης του αγώνα στις 11:30 .
Δύο αθλητές δεν είναι συνεπείς και δεν εμφανίζονται καθόλου...

Ο προπονητής δεν ξέρει για ποιο λόγο δεν ήρθαν ( δεν ειδοποίησαν ) και έτσι φτιάχνει το πλάνο του χωρίς να υπολογίζει τους δύο παίκτες , που όμως είναι οι δύο καλύτεροι της ομάδας !!!
Φοβάται όμως να ρισκάρει και τελικά τους δηλώνει στη δωδεκάδα ...
Ο αγώνας ήταν κρίσιμος ..
Η ώρα έναρξης του αγώνα φτάνει , αλλά για κάποιο λόγο καθυστερεί να ξεκινήσει και στις 11:35 εμφανίζονται τελικά οι δύο αθλητές ..
Ενώ ο προπονητής έχει ήδη δηλώσει στα υπόλοιπα παιδιά αλλά και στη γραμματεία τη πεντάδα ξαφνικά αλλάζει γνώμη και βάζει τους δύο αθλητές βασικούς ..
( η κρισιμότητα του αγώνα βλέπεται)
Ο αγώνας δυστυχώς χάθηκε με μεγάλη απογοήτευση όλων των παιδιών ..
Την επόμενη Κυριακή δύο παίκτες που δεν είναι καλοί ( χειρότεροι )
δεν έρχονται στην ώρα τους και ο προπονητής τους βάζει τις φωνές και τους λέει ότι είναι πολύ κακό να αργούν στα ραντεβού της ομάδας αφήνοντας τους τελικά εκτός δωδεκάδας !

Λοιπόν τι έχετε να πείτε ;
Αυτή είναι μια πολύ συνηθισμένη ιστορία παιδιών - προπονητή ..
Μήπως τέτοιες συμπεριφορές υπάρχουν και σε άλλες ηλικίες ;

Φίλε προπονητή
Το ποιο σημαντικό που πρέπει να καταλάβεις ότι στις μικρές ηλικίες που πλάθονται χαρακτήρες έχεις τεράστια ευθύνη στις πλάτες σου..
τα νέα παιδιά δεν είναι παιχνίδι .. είναι ανθρώπινες υπάρξεις που έχουν συναισθήματα και σκέψεις κι εσύ πρέπει να τα σεβαστείς !!!!
Είναι εύκολο ; όχι καθόλου εννοείται ..
Θέλει γνώση .. θέλει ταλέντο .. θέλει θάρρος της γνώμης σου ..
μπορεί να θέλει να χάσεις ... μπορείς ;
Είσαι <<μάγκας>> προπονητής ;
Δεν είναι εύκολο να είσαι ΔΑΣΚΑΛΟΣ - ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ

Φίλε προπονητή
Επεμβαίνεις στο παιχνίδι τους είσαι <<ίσως>> ο πιο σημαντικός άνθρωπος γι'αυτά .. άρα πρέπει να έχεις συναίσθηση της ευθύνης σου απέναντι στη ψυχοσωματική τους ανάπτυξη .
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ λοιπόν ...
Τι γνωρίζεις και πως μπορείς να εφαρμόσεις αυτές τις δύο λέξεις στην ομάδα σου ;
Συμπέρασμα
Φίλε προπονητή
Πρέπει να ψάξεις βαθιά μέσα σου να βρεις γιατί κάνεις τον προπονητή στις μικρές ηλικίες ..
Μήπως γιατί θέλεις να γίνεις προπονητής μιας επαγγελματικής ομάδας ;
Μήπως γιατί θέλεις να αναλάβεις την Εθνική ομάδα ;
ή μήπως γιατί πραγματικά σ'αρέσει το μπάσκετ και θέλεις να διδάξεις μικρά παιδιά ;


Ότι κι αν θέλετε .. ότι κι αν έχετε αποφασίσει ..
αν δουλεύετε σε μικρές ηλικίες μην αντιγράφετε προπονητές επαγγελματικών ομάδων, προπαντός στη συμπεριφορά !
Μελετήστε οπωσδήποτε βιβλία παιδαγωγικών και ψυχολογίας ..
Διευρύνετε - να ανανεώνεται διαρκώς τις γνώσεις σας ..
Βελτιώστε τη συμπεριφορά σας ..
Εξελίξτε τις μεθόδους επικοινωνίας σας ..

Ασχοληθείτε προσωπικά με το χαρακτήρα του κάθε παιδιού ..

Άποψη μου
Οι πιο σημαντικοί παίκτες σε μα ομάδα είναι οι δύο χειρότεροι σε τεχνικές ικανότητες ... αυτοί που δεν μπορούν αγωνιστικά να κερδίσουν ένα παιχνίδι... οφείλεις σαν δάσκαλος - προπονητής να τους κρατήσεις στο γήπεδο .. εξάλλου αυτοί θα σου δώσουν την επιτυχία !!!
Γιατί με ρωτούν πολλοί ;
Τι είναι αυτά που λες μου απαντούν κάποιοι άλλοι ..
Σιγά μην ασχοληθώ με τον άμπαλο .. τον ατάλαντο ..
Λοιπόν , θεωρώ ότι αυτά τα παιδιά είναι στο γήπεδο με γνώμονα την αγάπη για το άθλημα και την ομάδα κι όχι για τη συμμετοχή ,
αν υπάρχει δικαιοσύνη απέναντι τους τότε το κίνητρο τους.. η συμμετοχή τους στις προπονήσεις .. η προσπάθεια τους θα είναι τόσο υψηλή που θα παρακινήσουν τους πάντες για πιο έντονη προσπάθεια
...
Όταν έρχονται και προσπαθούν << σκοτώνουν >> το φιλότιμο του βασικού!
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !
Δώσε κίνητρο σ'αυτό το παιδί ( παρακίνηση κι ενθάρρυνση )
Θα είναι το παράδειγμα σου !!!
Μίλα με σεβασμό γι' αυτόν ..
Τότε σίγουρα η ομάδα σου θα πάει ένα σκαλοπάτι πιο μπροστά !
'' basketball is life ''
Προπονητής Καλαθοσφαιρισης