Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

22 Χρυσοί κανόνες για τον προπονητή ακαδημιών – μικρών ηλικιών

Αναδημοσίευση από coachbasketball.gr


22 Χρυσοί κανόνες για τον προπονητή ακαδημιών – μικρών ηλικιών


Να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στα νέα παιδιά που έρχονται να δοκιμαστούν.
 
Να ενημερώνουν τους αθλητές τους για τα οφέλη από την συμμετοχή σε αγώνες.
 
Να τονίζουν ότι στους αγώνες, αγωνίζονται για την εσωτερική τους ικανοποίηση, ολοκλήρωση, και ότι η νίκη δεν είναι αυτοσκοπός.
 
Να επιδιώκουν την συμμετοχή όλων των αθλητών σε κάθε αγώνα και να οριοθετούν στόχους που θα κινητοποιούν και θα βελτιώνουν τους αθλητές.
 
Να προστατεύουν την ακεραιότητα των αθλητών.
 
Να εφαρμόζουν τους κανονισμούς και να μην εκδηλώνουν ακραία, θορυβώδη συμπεριφορά προτρεπτική ή επικριτική.
 
Να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν μόνο τους ταλαντούχους παίκτες εφ’ όσον και οι υπόλοιποι αθλητές δικαιούνται τον ίδιο χρόνο.
 
Να είναι γενναιόδωροι σε όσους αξίζουν έπαινο.
 
Να ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ των αθλητών και να αποθαρρύνουν την επιδεικτική συμπεριφορά.
 
Να ασκούν εποικοδομητική κριτική, χωρίς να εκβιάζουν το νικηφόρο αποτέλεσμα.
 
Να ανάγουν τις ποινές στην παράβαση και όχι στο άτομο έτσι ώστε να προκαλούν την μικρότερη συναισθηματική προσβολή.
 
Να αποτρέπουν τους αθλητές από την χρήση επικινδύνων για την υγεία τους παρασκευασμάτων.
 
Να επιδιώκουν συνεργασία με του γονείς των αθλητών τους.
 
Να παραμένουν νηφάλιοι σε κρίσιμες στιγμές του αγώνα.
 
Να ακολουθούν τις οδηγίες του γιατρού για την συμμετοχή των αθλητών σε προπονήσεις ή αγώνες.
 
Να έχουν την ικανότητα να προσαρμόζουν την συμπεριφορά τους, ανάλογα με την ηλικία και τις αθλητικές ικανότητες των παικτών της ομάδας.
 
Να μην δέχονται τις επιτυχίες ως δικό τους επίτευγμα και να τα ρίχνουν όλα στους αθλητές όταν αυτοί αποτυγχάνουν.
 
Να έχουν εμπιστοσύνη στους αθλητές τους γιατί η έλλειψη της έχει επιπτώσεις πάνω στην απόδοση των παικτών.
 


Να είναι περισσότερο θετικοί όταν αντιμετωπίζουν τα λιγότερο ικανά παιδιά.
 
Να γνωρίζουν ότι εκεί που υπάρχουν αποκλίσεις στις ικανότητες, χρειάζεται μεγαλύτερη ευαισθησία και εξατομικευμένη προσέγγιση.
 
Να γνωρίζουν ότι οι αθλητές τους αποζητούν την επιβεβαίωση από τον προπονητή τους γιατί αισθάνονται την μοναδικότητα τους.
 
Να μην αναπτύσσουν συμπάθειες στην ομάδα σε συγκεκριμένα άτομα, γιατί αυτόματα μειώνει τους υπόλοιπους.